Konfiguracja Pulpitu Zdalnego

Artykuł  | Damian Stelmach

Pulpit Zdalny jest to usługa dostępna w systemach Microsoftu, zarówno na tych serwerowych, jak również na klienckich, czyli na Windows 7, 8.1, a także 10. To usługa pozwalająca zdalnie połączyć się z systemem Windows, na którym jest uruchomiana z poziomu innego komputera w sieci. Jest to wygodne rozwiązanie dla administratorów, którzy mogą połączyć się z serwerem pracując aktualnie w innym pomieszczeniu biura, przy innym komputerze. Dla tych, którzy korzystają z Team Viewera dodam, że pulpit zdalny to podobna usługa, trochę mniej rozbudowana. Domyślnie usługa ta jest wyłączona, dlatego jeśli chcemy łączyć się zdalnie z serwerem to musimy ją uruchomić.

Windows Server 2008 R2

  • START -> PPM na Komputer -> Właściwości
  • Zaawansowane ustawienia systemu (lewa strona ekranu)
  • Zakładka Zdalny
  • Zaznaczamy opcję Zezwól na łączenie tylko z komputerów, na których Pulpit Zdalny uruchomiany jest z uwierzytelnianiem na poziomie sieci

Domyślnie tylko użytkownicy będący administratorami mają możliwość łączenia się z serwerem poprzez Pulpit Zdalny. Jeśli chcemy dać możliwość łączenia się z serwerem dla użytkownika niebędącego administratorem, możemy go dopisać do listy klikając Wybierz użytkowników -> Dodaj .

Windows Server 2012 R2

  • Ikona folderu (obok START)
  • PPM na Ten Komputer (lewa strona ekranu) -> Właściwości
  • Zaawansowane ustawienia systemu (lewa strona ekranu)
  • Zakładka Zdalny
  • Zaznaczamy opcję Zezwól na łączenie tylko z komputerów, na których Pulpit Zdalny uruchomiany jest z uwierzytelnianiem na poziomie sieci

Komentarze

Czy macie jakieś uwagi, pytania, sugestie? A może zauważyliście literówkę albo błąd? Dajcie koniecznie znać w komentarzach. Dziękujemy Wam za poświęcony czas!